Verdes János
Verdes János, a legutóbb megjelent marketing szakkönyv (Magyar Marketing Szövetség: Cégvezetés és marketing az e-korban) társszerzője kiemelten felhívja a cégek figyelmét a marketing biztonságtechnikai szemléletére. Mit is jelent a marketing biztonsága?
Sok vállalkozás idejét és energiáját nem kímélve ügyfelek megszerzésére fókuszál. Szinte az egész vállalkozás bevételi oldala ennek a tevékenységnek köszönhető. Vegyük például a keresőoptimalizálást. Egy szorgos tulajdonos ügyes linképítéssel az első oldalra kerül. Évekig eltartja a céget a jól felépített rendszer. Majd egy napon jön a hidegzuhany: weboldala eltűnt az első helyről.
A Google mérnökei új szabályokat vezettek be, amelyek nem kedveztek hősünknek. Bevételei egy szempillantás alatt a nullára redukálódik. A vállalkozás életveszélybe kerül.
A marketing biztonsága azt jelenti, hogy egy cég sosem válhat kiszolgáltatottá semmilyen marketing eszköznek. Mindig több lábon kell szerezni az ügyfeleket. Ha az egyik bevételforrás megszűnik, a cég átvészelje biztonságban, míg újabb forrást nem talál.
Forrás: honlapteszt.hu, 2013-02-21 11:17
|